środa, 5 grudnia 2012

Karp smażony



Karp smażony, przez jednych wielbiony, przez innych... troszkę mniej ;) 
W wielu domach obowiązkowo musi pojawić się na wigilijnym stole.
Dokładnie umyte filety z karpia ze skórą (można kupić gotowe filety albo kupić całą rybę i ją wyfiletować) pokroić na porcje. Oprószyć solą i mąką. Smażyć na rozgrzanym tłuszczu (ja smażyłam na oleju)  na złoty kolor z obu stron. Należy zwrócić uwagę aby mięso nie było w środku surowe – tak około 5 minut z każdej strony. Następnie przełożyć rybę na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 10 minut.


polecam inne dania z rybą w roli głównej:
 
oraz dania wigilijne



7 komentarzy:

  1. Lubię tę rybke, ale przygotowuje ja trochę inaczej, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a bez piekarnika "nie działa"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, można... oczywiście może "dojść" na patelni. Piekarnik jest świetnym rozwiązaniem podczas kolacji Wigilijnej, gdy karpia smażymy przed kolacją a wstawiamy do piekarnika chwilę przed podaniem.

      Usuń
  3. Jak smażyć to tylko na oleju i to najlepiej na rzepakowym - jest bogaty w omega-3 i nie przypala się tak szybko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam odmienne zdanie, karp najsmaczniejszy jest smażony na oleju ale z dodatkiem masła, oczyweiście naturalnego.Masło dodane do oleju nie przypala się, a daje smaczek rybce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w domu na Wigilię nie jada się masła, to po prostu taka tradycja

      Usuń